4 Şubat 2013 Pazartesi

İÇLİ KÖFTE

 Bu 2. denemem yada 3. denemem sanırım pek yapmaya fırsatım olmuyor yada dışarda yiyoruz uzun zamandır yapmak aklımdaydı bugüne fırsat bulabildim nedense cok büyütüyordum gözümde ama o kadarda zor değilmiş biraz kalın oldu ama yedik bayıla bayıla inşallah sizde beğenirsiniz aldığım  tarifi tam anlamıyla uygulamadım ekleme ve cıkartmalar yaptığım için kendimce bir tarif oldu bende dağılma olmadı catlama bikaç tanesinde oldu ilk denemelerim sanırım onlarda 12 adet felan cıktı sanırım
 ben limon sıkıp yemeyi cok seviyorum denemenizi tavsiye ederim
 bu resimde kızımın çektiği bir poz onuda eklemek istedim :)))
                                   ayranlada nefis oldu ben yanına pek bişey aramadım yetti
                                                                 İÇLİ KÖFTE
                                             iç malzemesi
                                           - 250 gram kıyma
                                           - 1 baş kuru soğan
                                           -1 kaşık margarin 
                                           - 2 kaşık sıvı yağ
                                           - 1 kaşık biber salcası ,1 kaşık biber salcası
                                           - karabiber,pulbiber,tuz
                                             Dış malzemesi
                                            -1 bardak kısırlık bulgur
                                            -1 bardak irmik
                                            - 1 adet yumurta
                                            - 1 tatlı kaşığı salca
                                             - 1 kaşık un
                                            - tuz,karabiber,toz kırmızı biber
                                           yapılışı
                          iç malzeme hazırlamakla başlanır kurusoğan yağda kavrulur salcası ilave edilir eklenir kavrulur.kıymada eklenir en son baharatlar eklenir ve pişirme işlemi bitirilir en az 2 saat önce yapın soğusun içini ceksin dış malzemesi irmik bulgur ve baharatlar geniş bir kaba alınır üstüne sıcak su gezdirilir yarım bardak kadar cok sulu olmıyacak 15 dakika kabarması beklenir soğuduktan sonra yumurtası eklenir ve yoğurulur  unda eklenir kıvama gelmesine kadar yorulur . daga sonra yumurta büyüklüğünde parcalar yapılır parmağımızla bastırarak bir delik acıkılır ve genişletilir içine harçtan 1 tatlı kaşığı kanır ve kapatılır bütün parçalara aynı işlem yapılır .bol yağda kızartılır. afiyet olsun.

2 yorum: