29 Ocak 2013 Salı

HAYDARİLİ SALATALIKLAR

Mezelerden hayderi vazgecilmezlerimdi salataylada birleşince harika bir lezzet oldu bu tarifi ilk kızmın doğum günü için yapmıştım ve tam not aldı hem sunumda hem lezzet harika tarife gelince benim haydari tarifim değişik gelebilir ama ben öyle yapıyorum
malzemeler:
-süzme yoğurt(miktar size kalmış )
sarımsak
nane
dereotu
salatalık
yapılışı:
süzme yoğurt yoksa bir istenilen miktarda normal yoğurdu havlu kağıtın üstüne koyun süzgece yerleştirin 1 saat kadar bekletin ben genelde 1 gece önceden koyuyorum tam süzme yoğurt gibi oluyor.
süzme yoğut kaseye alınır içine ezdiğimiz sarımsaklar eklenir ince ince kıyılmış dereotu ve kuru nane eklenir tuzuda ilave edilirkarıştırılır salatalıklar alacalı soyulur ve dilimlenir hazırlanan haydarimiz sıkma kabuna alınır ve salatalıkların üzerine sekil verilir.en son dereotuyla süsleme yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder